Tuesday, November 28, 2006

Interaktiv fortælling med mediator. Pige- og/eller drenge aktivitet

Så er KOL-opgaven ved at være på plads og Malene og jeg kan nu endelig fordybe os i de spændende hængepartier, der ligger og venter på os.

MEDIATOR-projektet er hermed skudt igang *G*

Vi har lavet en brainstorm.
Flere emner var på banen så som, et "trafik"- projekt, for børn i børnehaven, der skal lære at begå sig i lokalområdet, eller et "tandbørste"-projket for slikglade børn, der ikke kan lige huler i tænderne. Men valget faldt på et "lær alfabetet"-projekt, fordi at vi har kendskab til nogle børn, der har svært ved at lære bogstaverne. Derfor vil vi gerne finde en sjov måde hvorpå det kan gøres, da vi mener at det letter indlæringsmulighederne.

Vi har tænkt os at bygge projektet op omkring Leg og læring, med teorier som Piaget kognitive udviklingsfaser og "Den kulturhistoriske skole" med bl.a. Vygotsky og Leontjew som grundlæggere og hvor leg og læring er grundbegreber.

I dag har vi fordelt opgaverne. Malene er billedproducent og har fundet nogle flotte billeder.

Jeg er lydproducent og har fundet lyde.























Målet med opgaven skal være at lære børn alfabetet på en sjov måde.
Målgruppen er børn i den tidlige skolealder
Vi vil formidle og forhåbentlig skabe flow i læringsprocessen ved at underholde.

Nu har vi travlt hvis vi skal nå dte inden på fredag *S*

0 Comments:

Post a Comment

<< Home