Tuesday, November 14, 2006

Refelksion over ugen med Carsten som gæstelærer på Blogger

Jeg synes at det har været en meget spændende uge med Carsten som gæstelærer g det var nogle gode og relevante emner der blev tager op. Udgangspunktet var, "Hvad laver børn på nettet". Vi kom vidt omkring. Vi diskuterede bl.a. børns forbrug rent tidsmæssigt af nettet, for lidt og for meget. Vi snakkede om pædagogens rolle på nettet og i dette tilfælde specielt på Arto.
Der blev snakket om hvordan børn vælger at besriver dem selv, samt risikoen for at blive udleveret og misbrugt. Og i forlængelse af det kom vi også ind på kommunikationsformer.
Jeg synes at et meget vigtigt emne, er hvordan vi hjælper børn med at passe på dem selv. Det er jo dette emne, der ofte er op til debat og medfører at samfundet og ikke mindst vores fremtidige kolleager og forældre kigger med skepsis på hvad vi en dag kommer med og gerne vil dele med dem.
Jeg foreslår at vi laver et forum hvor vi diskuterer enmet ud fra et oplæg, på lige fod med det vi gjorde i Carstens blog... Det var inspirerende og meget givende

3 Comments:

At 14 November, 2006, Blogger lis faurholt said...

Godt forslag. Jeg tøver lige en kende, til der er flere, der har kommenteret forløbet. Så samler jeg som sagt sammen - emner og forslag til videre arbejde.

 
At 14 November, 2006, Blogger Henny Solskin said...

Det lyder som en god ide... har ikke lige fået skrevet mit indlæg endnu - kommer snart! Henny

 
At 19 November, 2006, Blogger KralleMut said...

God ide med en fælles blog, hvor vi fortsat kan "snakke" sammen.
Jeg har desværre ikke selv været alt for deltagende pga. manglende netadgang herhjemme. Har lånt hist og pist, hvilket selvfølgelig har været en kæmpe hjælp; men det er nu rarest og mindst stressende at have sit eget internet. Det giver mere tid til fordybelse.

 

Post a Comment

<< Home